Gry są efektem międzynarodowego projektu, w który zaangażowane były 4 oddziały stowarzyszenia Fashion Revolution, w tym oddział polski.
Dzięki projektowi dofinansowanemu z Funduszy Wyszehradzkich powstał komplet gier edukacyjnych dla młodzieży.
Celem gier jest m.in. naświetlenie problemów branży odzieżowej (np. nadprodukcja, konsumpcjonizm) i zachęcanie do etycznego podejścia do mody, w tym np. do dbałości o ubrania i zwracanie uwagi na to, kto i w jakich warunkach je produkuje.
Każda z gier rozwija wiedzę i pobudza do przemyśleń na temat branży mody: jej wyzwań, blasków i cieni.
Proponowane scenariusze gier zachęcają np. do przeprowadzenia debaty, wcielenia się w rolę dziecka pracownika branży odzieżowej czy porównania różnych sposobów podejścia do odzieżowych zakupów.
Stawiają one na rozwój krytycznego myślenia, naukę formułowania opinii oraz zdobywanie wiedzy przez kreatywne wykorzystanie proponowanych scenariuszy.
Powstały gry oparte na zasadach ogólnie znanej gry typu memory (pamięć), gra w typie RPG oraz scenariusze wywodzące się z koncepcji debat czy dyskusji.
Nie uciekamy od trudnych tematów i problemów tej branży, uwrażliwiając na kwestie takie jak konsumpcjonizm, nierówności społeczne czy zanieczyszczenie planety. Skłaniamy do zadania pytań: czy wiem, kto zrobił moje ubranie? Czy potrafię zadbać o odzież? Co robię z ubraniami, których już nie zakładam?
Pod linkiem znajdującym się poniżej znajdują się wszystkie informacje o projekcie Edu Games, w tym przede wszystkim polskojęzyczne scenariusze i materiały do samodzielnego wydruku: https://edugames.recycool.academy/